ABD güçleri Suriye’de kalmaya devam edecek

Amerika’nın Suriye’deki işgalinin devamında Pentagon, 600 ABD askerinin Suriye’de daimi olarak kalacağını bildirdi.

Amerikan ordusu genel kurmay başkanı Mark  Milley, ABC TV kanalına yaptığı açıklamada, ‘yaklaşık 600 ABD askeri Suriye’de kalacak’ dedi.

Amerikan başkanı Trump, daha önce yaptığı açıklamada, terör örgütü IŞİD’in yenilgiye uğratıldığını iddia ederek  artık ABD güçlerinin Suriye’de kalmasına ihtiyaç olmadığını ve bundan dolayı da ABD güçlerinin Suriye’den çıkma işlemlerinin başladığını bildirmişti.

Bu arada Amerikan merkezi kuvvetler eski komutanı general  Joseph Votel, 11 şubat tarihinde yaptığı açıklamada, Trump’ın emri doğrultusunda önümüzdeki haftalarda Amerikan güçlerinin Suriye’den çekilmelerinin başlayacağını söylemişti.

Suriyeli yetkililer, her zaman Amerikan güçlerinin Suriye’den çekilmelerini istemişlerdir.

Rusya yetkilileri de, Amerikan güçlerinin  Suriye’deki varlığının Suriye’nin petrolünün yağmalanması amacı taşıdığını bildirmişlerdi./

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.