Amerika’nın Suriye’deki işgalinin devamında Pentagon, 600 ABD askerinin Suriye’de daimi olarak kalacağını bildirdi.
Amerikan ordusu genel kurmay başkanı Mark Milley, ABC TV kanalına yaptığı açıklamada, ‘yaklaşık 600 ABD askeri Suriye’de kalacak’ dedi.
Amerikan başkanı Trump, daha önce yaptığı açıklamada, terör örgütü IŞİD’in yenilgiye uğratıldığını iddia ederek artık ABD güçlerinin Suriye’de kalmasına ihtiyaç olmadığını ve bundan dolayı da ABD güçlerinin Suriye’den çıkma işlemlerinin başladığını bildirmişti.
Bu arada Amerikan merkezi kuvvetler eski komutanı general Joseph Votel, 11 şubat tarihinde yaptığı açıklamada, Trump’ın emri doğrultusunda önümüzdeki haftalarda Amerikan güçlerinin Suriye’den çekilmelerinin başlayacağını söylemişti.
Suriyeli yetkililer, her zaman Amerikan güçlerinin Suriye’den çekilmelerini istemişlerdir.
Rusya yetkilileri de, Amerikan güçlerinin Suriye’deki varlığının Suriye’nin petrolünün yağmalanması amacı taşıdığını bildirmişlerdi./
