Amerika Başkan Yardımcısı Dick Cheney, İran’ın nükleer anlaşmanın tek galibi olduğunu belirtti.
İRİB haber ajansının bildirdiğine göre ABD cumhurbaşkanının eski yardımcısı Dick Cheney Fox News Sandy’e verdiği röportaj’da, Ortak Eylem Planına temasla, ABD başkanı Barack Obama’nın, kongre’nin bu anlaşma aleyhindeki tutumunu engelleyici gerekli gücü elde ettiğini söyledi.
Bu anlaşmanın tek kazanan tarafının İranlılar olduğunu, İran’ın istediği her şeyi elde ettiğini, bu anlaşmanın kaybeden tarafının ise Amerika, dostları ve Arabistan ve İsrail gibi bölgesel müttefiklerinin olduğunu belirten Cheney, bu anlaşma neticesinde bölgedeki güç dengesi İran’ın yararına değişecektir ve İran yaptırımların kaldırılması ve bu anlaşma neticesinde daha güçlü rekabet adımları atabileceğini söyledi.
ABD Başkan eski yardımcısı, bu anlaşmanın İran için bir anlaşma ve Amerika içinse büyük bir yenilgi olduğunu söyledi.
