El-Şebab Somali’de bir kenti ele geçirdi

Somali’nin ortalarında bulunan Halgan şehri bölgede faal olan Şebab örgütünce ele geçirildi

Afrika Birliği Barış Gücü askerlerinin çekilmesinin ardından, orta Somali kentlerinden Halgan’ı El-Şebab ele geçirdi. Afrika Birliği askerlerinin bölgeden çekilme nedeni ise belirsizliğini koruyor.

Askeri bir darbe ile 1969 yılında iktidarı ele geçiren Devlet Başkanı Mohamed Siad Barre’nin 1991 yılında devrilmesinden sonra çalkantılı bir süreç yaşayan Somali’de aşırılıkçı eş- Şebab, ele geçirdiği bölgelerde sert tedbirleriyle biliniyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.