Güney Kore bir yılda üç başbakan değiştirdi

Güney Kore meclisi, Devlet Başkanı Park Geun-hye’nin önerisiyle Hwang Kyo-ahn’ı başbakan olarak atadı.

Daha önce Adalet Bakanı olarak görev yapan 58 yaşındaki Hwang, mecliste yapılan oylamada 156’ya karşı 120 oyla ülkenin yeni başbakanı oldu.

Adının yolsuzluk iddialarına karışmasının ardından nisan ayında istifa eden Lee Wan-koo’nun yerini alacak Hwang’ın en büyük önceliğinin, şimdiye kadar 23 kişinin yaşamını yitirmesine neden olan MERS salgınıyla mücadele olması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.