Güney Sudan’ın güneyinde sarı humma salgını başladı

Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) yaptığı açıklamaya göre, Güney Sudan’ın güneyinde sarı humma salgını başladı.

Açıklamada, Uganda sınırındaki Kajo Keji bölgesinde iki vakanın görüldüğü belirtilirken, bölge halkının bu hastalığa bağışıklığının bulunmadığı ifade edildi.

Bölgede aşı çalışmasının başladığını da duyuran DSÖ, bölgede sağlık sisteminin zayıflığı ve gözlem mekanizmasının olmaması nedeniyle salgının büyümesinden endişe ediyor.

Enfekte sivrisineklerin ısırması sonucu bulaşan sarı humma virüsü yüksek ateş, sarılık, karın ağrısı, kusma ve kanamaya yol açıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.