İran 3. adımını Cumartesi günü atıyor

İran Atom Enerjisi Kurumu Sözcüsü Behruz Kemalvendi, Tahran’ın cumartesi günü nükleer yükümlülüklerini hafifletme doğrultusundaki 3. adımının ayrıntılarını açıklayacağını duyurdu.

İran İslam Cumhuriyeti, yarın Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin talimatı ile yükümlülüklerini hafifletme doğrultusunda 3. adımını atmaya başlayacak.

İran İslam Cumhuriyeti ABD’nin nükleer anlaşmadan çekilmesinin 1. yıldönümünde stratejik sabrının ardından nükleer yükümlülüklerini hafifletmeye başladı.

ABD, nükleer anlaşmadan çekildikten sonra İran’a yeniden yaptırım uygulamaya başladı.

Avrupalı ülkeler de şimdiye kadar yükümlülüklerini yerine getirmiş değil.

Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani, İran’ın yeni adımının santrifüjler geliştirilmesi ve yeni nesil santrifüjler ve zenginleştirme için gereken girişimler hakkında olacağını dün açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.