Kuzey Kore, yeni balistik füze denedi

Kuzey Kore, yeni bir balistik füze denemesi gerçekleştirdi.

Güney Kore Ordusu yaptığı açıklamada, Kuzey Kore’nin yeni bir balistik füze ateşlediğini bildirdi.

Kuzey Kore lideri, 25 Nisan’da Pyong Yang’da geçit töreni sırasında yaptığı açıklamada, gerektiğinde ve “önleyici saldırı” amacıyla nükleer silah kullanabileceklerini söylemişti.

Bu arada, BM Güvenlik Konseyi, Kuzey Kore’nin son balistik füze denemelerini görüşmek üzere toplandı.

ABD’li Büyükelçi Linda Thomas Greenfield, Kuzey Kore’nin 4 ve 7 Mayıs’taki balistik füze denemelerini kınayarak, bu denemelerin BM Güvenlik Konseyi kararlarını alenen ihlal ettiğini söyledi.

Kuzey Kore’nin sadece bu yıl 17 balistik füze denemesi yaptığını belirten Thomas Greenfield, Pyongyang’ın 7. nükleer denemeye hazırlık için nükleer test sahasını yeniden inşa etmeye başladığını ifade etti./

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.